DÄR DRÖMMAR UPPSTÅR - 112 st Zhafir elmaskiner

Leksaks- och presentindustrin är den mest karakteristiska industrin i Chenghai - Kina. I Chenghai finns mer än 2 800 stora och små leksaks- och presenttillverkare, med mer än 100 000 anställda, som upptar hälften av produktionsvärdet för regionens inrikeshandel.

"Qman" är ett ledande varumärke i Kina för byggmoduler i plast. Vi besökte Qman och kommunicerade med General Manager Mr. Zhan Kada. För mer än 20 år sedan i Kina var leksaksindustrin fortfarande underutvecklad och konsumtionsnivån var inte så hög som nu och ex.vis Lego, det europeiska varumärket var utom räckhåll för genomsnittliga barn. Zhan Kehua och hans fru strävade efter att tillverka byggstenar som varje kinesiskt barn hade råd med. På grund av detta startade Zhans ett nytt projekt och satte målet till att konstruera och tillverka byggstenar.

Sedan dess har Qman vuxit snabbt. 1998 gick det in på utländska marknader. 2003 blev Qman det näst största varumärket av byggstenar i Östeuropa. Under 2017 uppnådde det ett kvalitativt språng med en försäljning av mer än 15 miljarder byggstenar. 

Zhan Kada och Zhan Junyan, de två bröderna som inspirerade sina föräldrar att skapa ett varumärke av byggstenar, har nu vuxit till utmärkta andra generationens affärschefer. Med föräldrarnas förhoppningar och förväntningar stärker de märket Qman och leder det till en ny framtid. Genom att satsa på internetmarknaden har Zhan Kada utvecklat onlinekanaler såväl som offline-kanaler och mainstream e-handelsplattformar. Nu säljs deras produkter i 31 provinser och kommuner i hela Kina.

”Lego, som inspirerade oss att starta vår egen verksamhet, är ett företag som vi alltid betraktar som en lärare snarare än en konkurrent. Naturligtvis finns det stora skillnader i produktpositionering och drift mellan Lego och oss. Därefter kommer vi att utvecklas aktivt i köpcentra och stormarknader i andra nivåer för att stärka vår egen varumärkesimage. ”

"Zhafir är kostnadseffektiv!"
Herr Zhan Kada är inte konservativ utan vågar acceptera nya saker, acceptera fel och försöker tänka utanför "boxen".Under hans ledning och beslutsfattande har Qman hittills köpt totalt 112 Zhafir-elektriska formsprutningsmaskiner, 

Före 2012 använde Qman olika märken av hydrauliska formsprutningsmaskiner. och efter byte till Zhafir elmaskiner så förbättrades både produktkvaliteten och lönsamheten betydligt. Produktkvaliteten blev mer stabil och kontrollerbar. De direkta resultaten var besparingar av råvaror och arbetskraft, högre produktkvalitet och högre effektivitet. 2015 bytte vi ut alla hydrauliska formsprutningsmaskiner mot Zhafir elektriska formsprutningsmaskiner. ”

 "Zhafir hjälper oss i vår produktion"

"Detta var inte alls en affär bara på grund av vänskap. Det var inte en liten investering, men mycket kostnadseffektiv på lång sikt. Jämfört med de hydraulmaskiner vi använde tidigare, sparar Zhafir-serien en betydande mängd råmaterial och arbetskraftskostnader. Investeringen i Zhafir-maskiner återbetalade sig på mindre än tre år.

”För närvarande går vårt företag i riktning mot intelligent produktion och 4.0. Zhafirs elektriska maskinserie har gjort vår datainsamling mer exakt, vilket är mycket fördelaktigt för intelligent produktion. ”

Naturligtvis beror det på matchningen mellan maskinen och formen för att få maximal nytta av en formsprutningsmaskin. ”Haitian & Zhafir ger oss bästa support och service. I början optimerar de processparametrarna för våra produkter och samarbetar även med oss ​​i forskningen och matchning för att förbättra produktkvalitetens stabilitet och öka produktionseffektiviteten. ”

”Kort sagt, vi köper Zhafir på grund av de pålitliga maskinerna och den värdefulla servicen. Det finns inget att oroa sig för avseende produktionen och vi kan därmed fokusera mer på varumärkes utveckling. ”

qimeng2.png